SEO چيست و چگونه آن را به كار بگيريم ؟
نوشته شده توسط : blacklink

 چکیده:
هر گاه شما درخواستي از موتور جستجوگر داشته باشيد آن را در تكست باكس آن نوشته و دكمه ي enter فشار مي دهيد بعد از مدتي بسيار كوتاه ليستي از وبسايت ها به شما نمايش داده مي شود كه اجزاي اين وب پيج ها شامل واژه هاي مرتبط با درخواست شماست .
SEO چيست و چگونه آن را به كار بگيريم ؟

تا اين جاي كار كه مشكلي ندارد اما آيا تا به حال برايتان جالب نبوده كه چرا عده اي از وبسايت ها رتبه ي بهتري مي گيرند و در ابتداي ليست چند صفحه اي مي آيند ,‌ جواب آن بسيار ساده است , ‌ اين برتري به دليل قدرت و تكنيك مخاطب يابي وب است اگر تابحال به دنبال اين موضوع رفته ايد حتما كلمه ي سئو را شنيده ايد .
SEO يا  Search Engine Optimization كه به معني بهينه سازي موتور جستجوست عبارت است از تكنيك هايي كه در وب اعمال شده تا موتور جستجو را در پيدا كردن اجزاي داخلي وبسايت كمك كند و به همين دليل است كه وب در برابر ميليون ها وبي كه براي درخواست مورد نظر پاسخ دارند رتبه ي بهتري مي گيرد و در ابتداي ليست قيد مي شود پس تا اينجا سئو براي شما ترافيكي را از طرف موتور جستجو به ارمغان آورده است .
براي يادگيري تكنيك هاي سئو شما بايد طرز كار موتو جستجو ها و تفاوت بين الگوريتم موتور جستجو هاي ابرقدرت را بدانيد .



1 – موتور جستجو ها چگونه كار مي كنند ؟

flash website


اولين قدم در يادگيري سئو : قبول كنيد موتور جستجو انسان نيست .
موتور جستجو ها بر خلاف انسان ها بر اساس متن تصميم مي گيرند, اگر چه تكنولوژي هاي طراحي وبسايت و برنامه نويسي به سرعت  در حال رشد است اما موتور هاي جستجو هنوز هم از آن هوش و ذكاوت دورند كه زيبايي يك طراحي ساده را درك و يا از بودن افكت ها و جلوه هاي ويژه درلا به لاي صفحات وب لذت ببرند .
موتور هاي جستجو تنها درون وب مي خزند و به دنبال آيتم هاي از پيش تعريف شده و مشخص يك وب هستند تا بتوانند ايده ي اصلي وب را بفهمند جالب اينجاست آنها عمدتا به دنبال متن هستند .
موتور جستجو ابتدا درون وب را جستجو ميكند سپس يافته ها را فهرست بندي كرده و بعد از پردازش و محاسبه توسط فرمول هاي از پيش تعريف شده ‏,  نتايج را به درخواست ربط داده و آن ها را بازيابي مي كند .
پس تا اينجا فهميديد كه نبايد به دنبال شلوغ كردن وب خود با فايل هاي فلش و افكت ها ي صوتي و غيره باشيد .



2 – تفاوت بين موتور هاي جستجوگر

bin joke


اگرچه قاعده ي اصلي سيستم موتور هاي جستجو يكسان است اما تفاوت ها ي كوچك در ساختمان آن ها باعث اختلاف زياد در نتيجه ي كار آن ها مي شود .
براي موتور جستجو ها ي مختلف فاكتور هاي متفاوتي مهم حساب مي شوند مثلا در ميان متخصصين سئو جوك شده كه الگوريتم هاي بينگ عمدا بر خلاف افرادي برنامه ريزي شده كه وب خود را براي گوگل بهينه كرده اند .
اگر تفاوت ميان موتور ها حقيقت كوچكي هم باشد ايجاب مي كند كه وب خود را طوري بهينه كنيم كه براي بيشتر از يك موتور ايندكس شويم و اين دقت زياد ي در به كارگيري تكنيك هاي سئو مي طلبد .
براي مثال موتور جستجو هاي ياهو و بينگ بر كلمات كليدي موجود در صفحه تاكيد مي كنند در حالي كه گوگل اهميت زيادي براي اين مسئله قائل نيست درعوض وجود لينك براي گوگل فوق العاده حياتي محسوب مي شود .
۵ سایت برتر ویرایش عکس آنلاین

 چکیده:
عکاسی در گذشته های نه چندان دور کاری هزینه بر و وقت گیر بود. عکاس بدون اطلاع از ویژگی های عکس گرفته شده تنها عکس را می گرفت و در هنگام پر شدن نگاتیو و پس از چاپ عکس ها، تازه می توانست عکس های گرفته شده را مشاهده کند. استفاده از نگاتیو ها برای ثبت عکس باعث می شد در عین نیاز بیشتر به ویرایش، انجام ویرایش بر روی عکس ها کاری دشوار و حتی در مواردی ناممکن می شد. امروزه با پیشرفت فناوری و با ورود دوربین های دیجیتال و گوشی های دوربین دار، عکس ها ماهیت جدیدی پیدا کردند.
۵ سایت برتر ویرایش عکس آنلاین

 

 

 

حال که دسترسی به دوربین عکاسی به لطف وجود گوشی هایی با دوربین های قدرتمند و همین طور دوربین های دیجیتال بسیار آسان شده و تقریبا در تمام لحظات می توان دوربینی برای ثبت آن لحظه پیدا کرد، پس خوب است از این امکان به نحو احسنت استفاده کنیم و با ویرایش عکس هایمان و با استفاده از چند تکنیک هرچند کوچک، اثرگذاری عکس هایمان را بیشتر کنیم.  نرم افزارها و اپلیکیشن های بسیار زیادی در زمینه ویرایش عکس چه به صورت حرفه ای و چه به صورت سریع و ساده وجود دارند که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند. اما دسته ای دیگر که ویرایشگر های آنلاین هستند وجود دارند. ویرایشگر هایی که در همه جا و در همه وقت تنها با اتصال به اینترنت و بدون نیاز به نصب یا اجرای هیچ گونه نرم افزاری در دسترس هستند. ما در این پست از نونویس به بررسی برترین ویرایشگر های آنلاین عکس می پردازیم. معیار های ما برای انتخاب این ویرایشگر ها امکانات مناسب، کاربرپسند بودن، منعطف بودن و در نهایت راحتی دسترسی کاربران ایرانی به این ویرایشگر ها بوده است. پس در ادامه به معرفی ۵ ویرایشگر برتر آنلاین عکس از نگاه نونویس می پردازیم.
 

 
Pixlr

 

یکی از بهترین وب سایت های ویرایش عکس Pixlr Editor است که امکانات فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهد. Pixlr با فراهم کردن ویرایشگر هایی در سه نسخه تفریحی (Playful)، کارامد (Efficient) و پیشرفته (Advanced) که هر کدام در نوع خود از امکانات فوق العاده ای برخوردارند، خود را به یکی از نام های بزرگ این عرصه تبدیل کرده است. از نسخه کارامد (Efficient) آن می توان برای ویرایش های روزمره استفاده کرد ولی نسخه پیشرفته آن امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهد که میتواند به صورت حرفه ای به ویرایش هرگونه تصویر و یا خلق آثار جدید بپردازد. از دیگر مزایای Pixlr می توان به اپلیکیشن موبایل مخصوص این سایت اشاره کرد.

 
Pic Monkey

 

 

Pic Monkey یکی از بهترین سایت ها ویرایش عکس آنلاین بدون نیاز به ثبت نام است. این سایت از طراحی مناسبی برخوردار است و بسیار جذاب و کاربرپسند می باشد. استفاده از این ویرایشگر به لطف منو ساده در دسترس بودن گزینه ها بسیار ساده است و نیاز به دانش نرم افزاری خاصی ندارد. این سایت امکاناتی از جمله افزودن افکت ها، آرایش و روتوش تصاویر، افزودن متن ها و شکلک ها، افزودن بافت به تصاویر و قرار دادن فریم برای تصاویر را برای کاربر فراهم می کند. شاید به جرات بتوان گفت این ویرایشگر در مقابل رقبای خود یکی از کامل ترین و کاربرپسند ترین منو ها را در اختیار دارد. از دیگر مزایای PicMonkey می توان به اپلیکیشن هایش برای Google Chrome و Facebook اشاره کرد.

 

 
Photoshop Express

 

 

Photoshop Express یکی از محصولات شرکت ادوبی(Adobe) است که برای استفاده سریع کاربران طراحی شده است. در این ویرایشگر اعمال معمولی که بیشتر از طرف کاربران مورد استفاده قرار می گیرد، ساده و با دسترسی آسان قرار داده شده است. با این حال این ویرایشگر از امکانات خوبی برخوردار است و بسیاری از نیاز های روزمره حتی نیاز به بعضی اعمال پیچیده را برآورده می کند. از دیگر نکات مثبت این ویرایشگر می توان به ارائه نسخه موبایل برای سیستم عامل های اندروید و iOS  اشاره کرد.

 
iPiccy

 

 

ویرایشگر iPiccy ویرایشگری کاربر پسند و مناسب برای کار های روزمره است. این ویرایشگر امکانات نسبتا پیشرفته ای دارد و انجام کارهای روزمره به وسیله آن بسیار ساده و سریع می باشد. این ویرایشگر امکان افزودن افکت ها و انواع بافت ها را به شما می دهد و می تواند گزینه مناسبی برای انجام کارهای سبک باشد.

 
befunky

 

 

یکی دیگر از ویرایشگر های قوی که از امکانات بالا و طراحی مناسبی برخوردار است، befunky است. این ویرایشگر علاوه بر امکانات عالی برای افکت گذاری و افزودن ویژگی های مختلف به تصویر، امکان ذخیره و اشتراک گذاری و پرینت تصاویر را نیز به شما می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: